فهرست اخبار فهرست اخبار

در گفتگو با مسوولان مدیریت شعب خراسان رضوی تشریح شد

نحوه باز سازی و زیبا سازی هتل سلام و زائر سرای بانک

بازسازی و زیبا سازی هتل سلام و زائر سرای بانک با هدف ارائه خدمات مطلوب تر به کارکنان و زائران حضرت امام رضا (ع) در سال 93 صورت گرفت در همین راستا گفتگویی را با مهندس حبیب ا... سعادتی پور کارشناس فنی و مهندسی مدیریت، حسن علی پرست رئیس دایره تجهیز و پشتیبانی مدیریت، سهراب ارجمند رئیس هتل سلام و احمد علیرضائی مدیر زائرسرای بانک انجام داده ایم که در ادامه میخوانید.

حبیب اله سعادتی پور- کارشناس فنی و مهندسی مدیریت شعب
 
برای بازسازی هتل سلام و زائرسرا چه اقداماتی در سال گذشته انجام پذیرفت؟

بانک در سال گذشته به منظور تکریم زائران آقای امام رضا (ع) نسبت به بازسازی و تعمیر مجموعه واحدهای هتل سلام و زائرسرا اقدام کرد که اقداماتی که در هتل سلام انجام شد شامل: تعویض کاشی، کابینت آشپزخانه و دکور tv 48 واحد، رنگ آمیزی و کاغذ دیواری کامل 22 واحد، رنگ آمیزی رستوران و لابی همکف و طبقات، تعویض کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی و حمام 17 واحد، تعویض سقف کاذب سرویس های بهداشتی 48 واحد به همراه سقف کاذب صبحانه خوری هتل، تعویض کاشی و سرامیک و سقف کاذب و تجهیز سرویس های لابی هتل، تعویض ست کامل شیرآلات 65 واحد، تعویض پرده های لابی هتل، تعویض درب سرویس های بهداشتی 30 واحد و تعویض پنجره های دوجداره مجموعه واحدهای زائرسرا به همراه تعویض درب ورودی 21 واحد از آن ها می باشد.

در سال 93 علاوه بر بازسازی هتل سلام و زائرسرا چه اقداماتی را در جهت بازسازی و زیباسازی شعب استان و واحدهای مسکونی انجام داده اید؟

در بخش بازسازی شعب: شعب سعدی، سعدآباد، مرکزی تربت حیدریه، تربت جام، آیت اله کاشانی،‌ گاز، چهارراه میدان بار، بهار، سناباد، فریمان، عطاملک سبزوار و خواف در سال گذشته بطور کامل مطابق دستورالعمل استاندارد بانک مورد بازسازی قرار گرفتند.

در بخش بازسازی واحدهای مسکونی نیز واحدهای مسکونی خواف، درگز و بردسکن مورد بازسازی قرار گرفتند.

و در بخش تعویض تابلو و اجرای تابلوی استاندارد بانک نیز تابلوهای 20 شعبه شامل شعب خواف، بلوار سجاد، مرکزی تربت حیدریه، تربت جام، آیت اله کاشانی، ‌گاز، چهارراه شهدا، چهارراه میدان بار، بهار، کوی امیرالمومنین، فرامرز عباسی، شریعتی، میدان مادر، خیام، مصلی، احمدآباد، سناباد، معلم، دانشجو و سعدآباد تعویض شد.
 


 حسن علی پرست - رئیس دایره تجهیز و پشتیبانی مدیریت شعب
بازسازی هتل سلام و زائرسرا از چه تاریخی آغاز شد؟

شروع عملیات بازسازی از تاریخ 15/9/93 آغاز و حدوداً 5/3 ماه به طول انجامید .

نحوه تعامل همکاران دایره تجهیز و پشتیبانی مدیریت با پرسنل هتل سلام و زائرسرا در جهت پیشبرد اقدامات بازسازی چگونه بوده است؟

قطعاً در هر کاری که انجام می پذیرد تعامل مثبت بین طرفین باعث پیشرفت کار و انجام کار به نحو احسن می شود ولی بعضاً مشکلاتی نیز در کار وجود دارد که اجتناب ناپذیر است، با این وجود تعامل مثبت و سازنده عوامل دست اندرکار مدیریت با عوامل اجرایی هتل سلام و زائرسرا سبب شد کار به بهترین نحو و در اسرع وقت انجام شود

 
سهراب ارجمند- مدیر هتل سلام
 
هتل سلام از چه سالی افتتاح شده است؟ از چه سالی جنابعالی مدیریت این هتل را عهده دار هستید؟

هتل سلام از خرداد ماه سال 1383 افتتاح رسمی شده است. از ابتدای اردیبهشت 1383 مدیریت هتل سلام را بر عهده دارم.

خدماتی که هتل سلام به همکاران ارائه می دهد چگونه است؟

شعار ما «هتل سلام نمونه میهمان نوازی و ادب ایرانیان است» می باشد. این هتل در طی ده سالی که ارائه خدمات نموده است همیشه سعی داشته بهترین سرویس چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ نحوه ارائه خدمات ارائه نماید. هتل سلام در ابتدا به عنوان هتل سه ستاره مجوز فعالیت دریافت نموده است و پس از چند سال به دلیل ارائه خدمات کیفی برتر و حتی با وجود نداشتن آمفی تئاتر و سالن جشن ها توانست ستاره چهارم را نیز احراز نماید. ضمناً مشهورترین هتل از لحاظ سلامت و ارائه خدمات در شهر مشهد می باشد که دریافت ده لوح تقدیر از مسئولین ذیربط استان و مسئولین کشوری مؤید این مطلب می باشد که آخرین آن در تاریخ 6/1/1394 در دفتر کار اینجانب توسط معاونت محترم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی به اینجانب ابلاغ گردید تصویر و تعدادی دیگر لوح تقدیر توسط دستگاه های غیر ذیربط نیز دریافت نموده که این امر خود مایه مباهات اینجانب و همکاران عزیزم می باشد.

خدمات هتل در بخش های اقامتی، غذا و نوشیدنی در سه رستوران اصلی و فرعی و تابستانی و استخر و سونای خشک و تر و جکوزی، باشگاه بیلیارد، کافی شاپ شبانه روزی، سرویس رایگان حرم مطهر، سرویس VIP‌جهت میهمانان ویژه، تاکسی سرویس، کافی نت، وایرلس در تمام بخش های هتل و برخی دیگر از خدمات قابل ارائه می باشد.

چند نوبت و در چه سال هایی در هتل سلام بازسازی انجام گرفته است؟

متأسفانه در مدت ده سال گذشته غیر از دو سه مورد تعمیرات، بازسازی خاصی در هتل صورت نپذیرفته بود لذا فرسودگی در کلیه بخش ها به حدی بود که نارضایتی بسیار زیادی در میهمانان ایجاد می نمود و در بخش هایی مورد اعتراض دستگاه ها نظارتی مانند بهداشت نیز قرار گرفته بودیم که خوشبختانه در سال 1393 با همکاری های مدیریت محترم عامل شرکت خدمات پشتیبانی و تأمین نیروی انسانی بانک مسکن و الطاف مدیریت محترم عامل بانک مسکن و مدیران محترم ذیربط اعتباری جهت بازسازی هتل در بخش های اقامتی، آشپزخانه، لابی، انبار، لاندری و طبقات 1- و 2- تأمین و توسط مدیریت بانک مسکن استان و همکاران گرامی آن ها به اجرا گذاشته شد که توانستیم بواسطه آن تا حدودی رضایت میهمانان عزیز را بدست آوریم. تغییراتی که کاملاً در بدو ورود و برای میهمانان ملموس بود. لذا امیدواریم در سال جاری هم بتوانیم با حمایت بزرگواران بخش های دیگری از امور را ساماندهی نماییم.

به نظر شما بازسازی و زیباسازی انجام شده در هتل چقدر در خدمات رسانی بهتر به همکاران تأثیر داشته است؟

به طور کلی در هتل ها بعد از شروع فعالیت بازسازی فعالیت روزمره نیز باید در کنار آن انجام پذیرد تا کارها جمع و بزرگ و هزینه آن سنگین نشود و میهمانان هیچ وقت محیط فرسوده را نبینند. متأسفانه مدت ده سال گذشته به این مورد توجه نشده بود لذا شرایط به صورتی بود که در حد هتل 2 ستاره هم نمی توان مطرح نمود ولی در حال حاضر حداقل قابل قبول میهمانان می باشد ضمن اینکه توانستیم گواهی نامه استاندارد و کیفیت گردشگری را هم بگیریم چراکه در غیر اینصورت هتل با کسر دو ستاره مواجه می گردید. در حال حاضر بازسازی و زیباسازی فوق توانسته است نظر میهمانان را به خود جلب و رضایتمندی آنان را کسب نماید.

 
احمد علیرضایی- مدیر زائرسرای بانک
 
زائرسرای بانک در چه سالی افتتاح و چه خدماتی را به همکاران ارائه می دهد؟

در سال 1369 زائرسرا در مشهد افتتاح گردید و خدماتی که به همکاران ارائه می دهد شامل تخصیص اتاق و وعده صبحانه می باشد.

چند نوبت و در چه سال هایی در زائرسرا بازسازی انجام گرفته است؟

در سال 1382 بازسازی انجام شد در سال 1390 نیز با همکاری شرکت تأمین نیروی انسانی بانک مسکن و مدیریت شعب خراسان رضوی بازسازی هایی انجام پذیرفت

در سال 1393 به همت شرکت خدمات پشتیبانی و مدیریت شعب خراسان رضوی سومین بازسازی انجام پذیرفت برای بازسازی داخل اتاق ها و راه پله ها طراحی لازم انجام شده که مقرر شدپس از تأمین اعتبار در سال جاری اجراءشود.

تعامل همکاران مدیریت با کارکنان زائرسرا در جهت بازسازی را چگونه ارزیابی می کنید؟

همکاران مدیریت شعب خراسان رضوی در هر مرحله از بازسازی همکاری خیلی خوبی با زائرسرا داشته اند که جا دارد از زحمات مدیر محترم شعب استان و کارشناس فنی و مهندسی مدیریت و کارکنان دایره تجهیز و پشتیبانی مدیریت تقدیر و تشکرکنم.

آخرین بروزرسانی 1394/4/23