فهرست اخبار فهرست اخبار

معاون خراسان رضوی خبر داد:

طرح بازاریابی اتباع خارجی در دستور کار مدیریت

مدیریت شعب خراسان رضوی طرح بازاریابی اتباع کشورهای خارجی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی خراسان رضوی، حمیدرضا همت آبادی معاون مالی و فناوری اطلاعات مدیریت  با اعلام این خبر گفت: با توجه به رفت و آمد سالانه میلیون ها زایر از کشورهای خارجی به شهر مشهد و همچنین تمایل بسیاری از آنان به سرمایه گذاری و سپرده گذاری در بانک های ایران، این مدیریت مطالعه و برنامه ریزی جهت جذب منابع اتباع خارجی را از سال گذشته در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد :  بعد از انجام مطالعات و همچنین بررسی عملکرد سایر بانک ها ، این مدیریت طرح بازاریابی اتباع خارجی را تهیه و تنظیم کرد..

به گفته همت آبادی در این طرح برخی از اقدامات نظیر انجام تبلیغات محیطی و نصب بنر و پوستر به زبان عربی در شعب منتخب، مذاکره با شرکت های گردشگری و  مراکز درمانی مورد مراجعه اتباع، شناسایی و مذاکره با لیدرها برای  معرفی مشتریان، استفاده از کارکنان مسلط به زبان های خارجی انجام شده و پیشنهاداتی از جمله طراحی سپرده هایی با بازده مناسب فارغ از بحث اوراق و کدبورسی برای اتباع و ... به ادارات مرکزی ارسال شده  است.

وی افزود : با توجه به وجود بارگاه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در شهر مشهد که هدف اصلی سفر این اتباع می باشد تمرکز بازاریابی در شعب محدوده حرم مطهر و همچنین مرکز شهر صورت گرفته است.

معاون مالی و فناوری اطلاعات مدیریت در رابطه با نتایج این طرح اظهار داشت: با اجرای این طرح در یکسال اخیر منابع قابل قبولی نیز جذب شده که با توجه به بازدهی حسابها اکثر این منابع در سپرده های ممتاز و آباد متمرکز شده است وی گفت : مشکلاتی از قبیل عدم افتتاح حساب ممتاز جهت اتباع قبل از صدور مجوز معامله فرابورس که معمولا این فرایند بیش از یک ماه زمانبر بوده و عملا جذب و نگهداشت مشتری(اتباع ) را غیرممکن و یا خیلی سخت می کند،که امیدواریم تمهیدات لازم اندیشیده شود.

همت آبادی ادامه داد : با توجه به آمارهای موجود، بیشترین تعداد اتباع خارجی را کشور افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس تشکیل می دهند که در این میان سهم سپرده گذاران عراق، بحرین و کویت بیشتر  است .

 وی در خصوص ایجاد انگیزه در کارکنان  برای جذب اتباع خارجی عنوان کرد : همانند سایر طرح های بازاریابی لازمه اثربخشی این طرح نیز استفاده از ابزارهای تشویقی و تقدیر از شعب موفق  است که در دستور کار قرار دارد

همچنین این مدیریت طی گزارش دیگری خبر داد : طی مراسمی از مشتریان هدف اتباع خارجی در این مدیریت تقدیر شد.

بر اساس این گزارش :  با دعوت دوتن از مشتریان عرب زبان شعبه آیت اله کاشانی مشهد به مدیریت، با اهدا هدایایی از آنان تقدیر شد.

 

 

آخرین بروزرسانی 1398/6/26