نمایش اخبار
دکتر بتشکن:
اداره کل امور کارکنان باید مرکزی برای استعدادیابی، جانشینپروری و شایستهگزینی باشد
مدیرعامل، عضو هیاتمدیره، مدیر امور حراست، مشاور مدیرعامل در امور منابع انسانی و رؤسای ادارات کل حوزه مدیریت و روابط عمومی از اداره کل امور کارکنان بازدید کردند.
مدیرعامل، عضو هیاتمدیره، مدیر امور حراست، مشاور مدیرعامل در امور منابع انسانی و رؤسای ادارات کل حوزه مدیریت و روابط عمومی از اداره کل امور کارکنان بازدید کردند.
به گزارش خبرنگار ما، در نشستی که در جریان این بازدید و با حضور مسوولان و کارکنان اداره کل امور کارکنان برگزار شد، دکتر بتشکن طی سخنانی به اهمیت فرآیند جانشینپروری و شایستهگزینی در حوزه منابع انسانی اشاره کرد و گفت: اداره کل امور کارکنان باید مرکز استعدادیابی، جانشینپروری و شایستهگزینی باشد.
وی افزود: در سازمانهای مالی همچون بانکها بعد از مؤلفه خوشنامی، نیروی انسانی بهعنوان سرمایهای مهم و تاثیرگذار نمایانگر بوده و نباید از این مهم غافل شد که نیروی انسانی زمانی بهعنوان سرمایه سازمان تلقی میشود که دارای ویژگی زایندگی و شکوفایی علم و عمل باشد.
دکتر بتشکن با تاکید بر بهکارگیری دیدگاههای علمی و حرفهای در تمامی امور مرتبط با کارکنان افزود: در صورت حاکم شدن این تصور که همکاران ما اولین ذینفعان بانک بوده و نقش ذینفعان، همراهی در سود و زیان هر سازمانی است، بهطور حتم انتظارات آنان درخصوص امور رفاهی همسو با وضعیت بانک خواهد شد.
مدیرعامل در ادامه به نقش راهبردی اداره کل امور کارکنان در فرآیند تحقق سیاستهای کلان بانک اشاره کرد و گفت: بیتردید درصورتیکه پرداختها به کارکنان براساس عملکرد و اقدامات آنان در راستای تحقق اهداف ابلاغی باشد، همکاران نسبت به وضعیت و سیاستهای بانک بهویژه در حوزه جذب منابع صفردرصدی و قرضالحسنه بیشازپیش حساس و دقیق خواهند شد و این امر باید بهصورت تدریجی و در برنامههای آتی اداره کل امور کارکنان قرار داشته باشد.
دکتر بتشکن بر ضرورت بهرهمندی بانک از نیروهای کارآمد اشاره و تاکید کرد: آنچه در این مقطع زمانی بیشازپیش برای مدیران و اعضای هیاتمدیره بانک اهمیت دارد، حضور نیروهای تحصیلکرده، باتجربه و متخصص است تا درصورت بازنشستگی مدیران کهنهکار و باسابقه دغدغهای درخصوص تامین نیروی جایگزین وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به ضرورت همسویی تحصیلات دانشگاهی کارکنان با نیازهای بانک، افزود: با توجه به اهمیت حضور کارکنان حرفهای و متخصص در حوزههای مرتبط مالی، یکی از مهمترین وظایف اداره کل امور کارکنان تغییر دیدگاه همکاران در امر تحصیل به سمت و سوی کسب علم روز و موردنیاز بانک است. دکتر بتشکن با تاکید بر اهمیت ارتباط اداره کل امور کارکنان با ادارات تصمیمگیریکننده در ارتباط با کارکنان تصریح کرد: با توجه به نقش پراهمیت اداره کل امور شعب در اجرای اهداف کلان بانک در شعب، امور بازاریابی و سایر حوزههای کاری شعب، موضوع انتصابات به عهده این اداره است که درصورت افزایش تعاملات و ارتباط بیشتر با اداره امور کارکنان با ایجاد یک همافزایی مثبت، روند انتصابات نیز با دقت، سرعت و براساس شاخصها و مؤلفههای مستند محقق میشود. مدیرعامل بانک ادامه داد: وجود تسلط و تفوق بههمراه وجاهت استنادی در عملکرد کاری امور کارکنان بیشک رضایت تمام کارکنان را بههمراه داشته و کمک شایانی به انتخاب شایستهترین و متخصصترین افراد در تمامی ردههای سازمانی خواهد کرد.
وی به اهمیت کانون ارزیابی مدیران اشاره و خاطرنشان کرد: اگر خواهان تغییر در بانک هستیم، باید علاوه بر کارنامه کاری موفق مدیران به کارنامه رفتاری آنان در حوزه مهارتهای مدیریتی همچون خلاقیت، توانایی برقراری ارتباطات درون و برونسازمانی نیز توجه شود.
دکتر بتشکن به اهمیت تشکیل کمیته فرهنگ سازمانی با حضور چندین اداره مرتبط با منابع انسانی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بانک مسکن بهعنوان یکی از باسابقهترین بانکهای دولتی که نقش مهمی در درک نیاز مشتری و مرتفع کردن آن داشته است، بنابراین ادارات مرتبط با حوزه منابع انسانی همچون اداره کل امور کارکنان، آموزش، روابط عمومی و امور شعب باید برنامهای منسجم را برای تشکیل کمیتهای با هدف شناسایی و رفع مشکلات و موانع انسانی پیشروی اجرای سیاستهای کلان بانک اقدام کنند.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اهمیت تدوین و ابلاغ سیاستهای حاکم بر امور کارکنان به سایر مدیران شعب افزود: باتوجه به اهمیت ابلاغ سیاستهای حوزه منابع انسانی، در صورت نیاز باید جلسهای با حضور مدیران عالی بانک و ازطریق سیستمهای نوین ارتباطی همچون ویدیوکنفرانس برگزار شود.
وی با تاکید بر پاسخگویی مطلوب به کارکنان عنوان کرد: باتوجه به اینکه بسیاری از سؤالات کارکنان دارای پاسخهای یکسان است، بنابراین باید برای کاستن تعداد سؤالات پرتکرار آنان، درختواره دانشی از پرسشها و پاسخهای تکراری همکاران تهیه و در اختیار بخش ارتباط با مشتری اداره کل روابط عمومی قرار داده شود و کارکنان نیز برای دریافت پاسخ سؤالات خود به این بخش مراجعه کنند.
در ادامه آقاملایی، عضو هیاتمدیره بانک با اشاره به اهمیت جانشینپروری و شایستهسالاری گفت: بیتردید بروز هرگونه مشکلی بهدلیل نادیده گرفته شدن احتمال روی دادن آن است، بر این اساس و برای حل این مساله باید تفکر و اندیشه افراد را تغییر داد؛ لذا شناسایی و اعتماد به کارکنان مهمترین مؤلفه در عدم بروز مشکل است و لازمه آن نیز افزایش همکاری متقابل بین بخشهای مختلف بانک است.
در ادامه مسعود ارمغانی رییس اداره کل امور کارکنان به بیان گزارشی از عملکرد این اداره پرداخت.
شایان ذکر است پس از این نشست، مدیرعامل و هیات همراه از دوایر اداره کل امور کارکنان بازدید کردند.