تازه های اخبار تازه های اخبار

بازدید آقای معینیان از مدیریت شعب استان همدان

رویکرد حراست در درجه اول پیشگیری است

آقای معینیان که به تازگی از مدیریت شعب همدان بازدید کردند در جلسه ای که با حضور ریحانی پور مدیر شعب استان همدان ، بقایی معاون اجرایی ، حاکمی معاون مالی و فناوری ، فولادی رییس دفتر حراست مدیریت شعب و مسؤولان شعب و دوایر مدیریت برگزار شد. از پیشگیری در بروز تخلفات و مشکلات بعنوان اولویت کاری حراست یاد کرد.
آقای معینیان که به تازگی از مدیریت شعب همدان بازدید کردند در جلسه ای که با حضور ریحانی پور مدیر شعب استان همدان ، بقایی معاون اجرایی ، حاکمی معاون مالی و فناوری ، فولادی رییس دفتر حراست مدیریت شعب و مسؤولان شعب و دوایر مدیریت برگزار شد. از پیشگیری در بروز تخلفات و مشکلات بعنوان اولویت کاری حراست یاد کرد.
وی همچنین از ورود حراست در حوزه پیگیری تسهیلات کلان معوق و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در این خصوص خبر داد و از همکاران رییس شعبه خواست تا نهایت نظارت را بر نحوه عملکرد کارکنان اعمال نمایند و بصورت مستمر ، رعایت ضوابط در کنترل مدارک شناسایی مشتریان هنگام افتتاح حساب ، تشکیل پرونده و اجاره صندوق امانات به آنها متذکر شوند
در ابتدای این نشست فولادی رییس دفتر حراست مدیریت شعب ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین به ویژه آقای معینیان رییس اداره کل حفاظت پرسنلی گزارشی را از عملکرد دفتر حراست خدمت حاضرین در جلسه ارایه داد. وی با تشکر از مدیر شعب استان به جهت همراهی و حمایتهایشان در برگزاری این گردهمایی و سایر امور مربوط به دفتر حراست اظهار داشت دفتر حراست استان همدان ایجاد و تقویت فضای دوستی توام با آرامش در بین کارکنان و ارتقای سطح تعامل و همکاری با آنها را در دستور کار خود قرار داده است.
فولادی با اشاره به این مطلب که شکایات مردمی از کارکنان در استان همدان در حداقل ممکن قرار دارد با قدردانی از پرسنل ، خدمات صادقانه به شهروندان را ناشی از اعتقادات و باورهای قوی دینی و اخلاقی همکاران برشمرد. و از ایشان خواست تا در آینده نیز بیش از پیش با دفتر حراست همراه و همدل باشند.
در ادامه این گردهمایی ریحانی پور مدیر شعب استان همدان به ارایه آمار و تشریح فعالیتهای مدیریت شعب استان همدان پرداخت.
وی با بیان این مطلب که مدیریت شعب استان همدان چهار هزار و بیست و هفت میلیارد ریال از کل منابع استان را در اختیار دارد اظهار داشت همدان در بین مدیریتهای درجه 2 رتبه دوم را داشته ، ضمن اینکه از با قرار گرفتن در رتبه سوم بانکهای استان و دارابودن بیش از 2/11% از کل سپرده های بانکها رتبه اول را در بین مدیریتها را به خود اختصاص داده است ابرزا امیدواری کرد با تلاش همکاران ضمن تثبیت این رتبه در استان در آینده نزدیک شاهد ارتقای آن نیز باشیم.
ریحانی پور خلاصه ای از فعالیت بانک مسکن همدان در حوزه تخصیص منابع به شرح زیر خدمت حاضرین ارایه کرد به این ترتیب که مدیریت شعب استان همدان با پرداخت هفده هزار و ششصد و پنجاه و دو میلیارد تسهیلات معادل 33% از کل تسهیلات استان در این حوزه نیز حایز رتبه اول گردیده است و نسبت مطالبات به تسهیلات استان همدان 2/2% می باشد که از میانگین کشوری پایین تر است. ایشان در ادامه به فعالیت بانک مسکن همدان در مسکن مهر اشاره کرد و اظهار داشت این مدیریت تاکنون جهت احداث تعداد 58.129 واحد مسکن مهر مبلغی بالغ بر ده هزار و یکصد و پانزده میلیارد ریال به شرح زیر پرداخت نموده است.
تعداد 28126 واحد در شهرهای با جمعیت بیش از 25.000 نفر ، 7227 واحد در شهرهای با جمعیت کمتر از 25.000 نفر ، 4090 واحد بافت فرسوده و 18296 واحد مسکن روستایی را شامل می شود.
ایشان با تاکید مجدد بر دو اولویت اصلی بانک یعنی جذب منابع و وصول مطالبات از رؤسای شعب خواست تا اهداف تعیین شده را در طول سال و به تدریج محقق نموده و از انباشته شدن کارها و موکول شدن امور به ماههای پایانی سال جلوگیری نمایند.
ایشان با اشاره به برنامه های ابلاغی از سوی مدیریت ابراز داشتند که این برنامه ها و اهداف تعیین شده محقق نخواهد شد، مگر با همکاری همه کارکنان ، بطوریکه می بایست مسؤولان تمام تلاش خود را در راستای جلب مشارکت پرسنل زیر مجموعه ، همراه و هماهنگ کردن آنها و ارتقای سطح تعلق سازمانی ایشان به کار گیرند. البته این کار ساده ای نیست و مستلزم صرف زمان زمان و فرهنگ سازی است که گاه ممکن است اثر آن بعد از گذشت چند ماه مشخص شود. لذا رؤسای محترم شعب و مسؤولین باید با صبر و حوصله بیشتر و رعایت موارد زیر بدنبال پیاده کردن این روش باشند :
1) مسؤولین در برقراری ارتباط با همکاران و پرسنل زیرمجموعه پیش قدم شوند.
2) جلب مشارکت همواره باید از همکارانی شروع شود که از نظر همراهی در درجه بالاتری قرار دارند و سپس سایر همکاران به ترتیب اولویت
3) جلب مشارکت کارکنان زمان بر بوده و کاری نیست که به سرعت نتیجه آن مشخص شود.
4) اعتمادسازی و مشورت با همکاران
5) تفویض اختیار که از عوامل مؤثر در جلب مشارکت می باشد.
مدیر شعب استان همدان در ادامه سخنان خود به ابزارهای بسیار خوبی که در قالب طرحهای ویژه عرضه می گردد اشاره کرد و گفت این طرحها و همچنین دستگاههای POS ابزارهای مهمی هستند که می بایست از آن نهایت استفاده را بکنیم و به سادگی از کنار آنها نگذریم و منتظر نمانیم تا مشتری درخصوص خدمات از ما سؤال کند بلکه می بایست همکاران ما نسبت به معرفی خدمات و طرحهای بانک اقدام نموده و مشتری را به استفاده از آنها ترغیب نمایند. و همچنین با رصد مداوم حساب دارندگان دستگاه کارت خوان و برقراری ارتباط صمیمانه با آنها و مراجعه حضوری و قدردانی از ایشان بستر لازم را برای استقبال بیش ازپیش آنها فراهم نمایند.
ریحانی پور در پایان ضمن تشکر از فولادی رییس دفتر حراست به جهت همکاری خوب ایشان با مدیریت انتصاب آقای حسین رستمی نیا را به سمت رییس دایره اعتباری مدیریت شعب استان همدان تبریک گفته و برای وی در سمت جدید آرزوی موفقیت کردند.
آخرین بروزرسانی 1394/4/3