تازه های اخبار تازه های اخبار

جاسمي - رئيس شعبه ايوان غرب:

هميشه تهديدها را به فرصت تبديل كرده ايم

روساي شعب مي توانند با شناسايي استعداد ها ، ظرفيت هاي كاركنان و توانمندي هاي منطقه در پي اهداف سازمان باشند .آنان با تاثير گذاري بر همكاران شعبه، مي توانند سيستمي را بوجود آورند كه معجزه كند و فعل خواستن رابه توانستن برساند.

 كامران جاسمي رئيس شعبه  ايوان غرب در همان مراحل اوليه سكانداري شعبه، دور نمايي مناسب براي خود و شعبه در نظر گرفت وتوانست با يك عملكرد بسيار مناسب درارزيابي عملكرد سال جاري به عنوان سي و ششمين  شعبه برتر كشور انتخاب شود.

 رئيس شعبه ايوان غرب با تبريك موفقيت مديريت استان به عنوان مديريت برتر كشور و وچهار شعبه دانشجو، انقلاب، امام خميني (ره) و شعبه ايوان غرب كه جزء صد شعبه برتر كشور در ارزيابي عملكرد سال جاري قرار گرفتنداظهار داشت: موفقيت حاصل تصميم گيري آگاهانه ،برنامه ريزي ،تعيين جدول زمان بندي، شناسايي بازار و مشتريان هدف، همراهي و همكاري صميمانه يك مجموعه است .

وي گفت: در بهمن 95  كه به عنوان رييس شعبه انتخاب شدم كل منابع شعبه ايوان غرب 66 ميليارد ريال بودكه با تمام مسائل و مشكلات موجود و عدم توان مالي مردم منطقه  توانستيم  با تلاش همكاران اين مبلغ را به 160 ميليارد ريال  افزايش دهيم كه رشدي  2/5 برابري داشته است.

وي مصارف شعبه در ابتداي مسوليت خود را 320 ميليارد ريال عنوان كردو تصريح كرد: در حال حاضراين مبلغ به 480 ميليارد ريال رسيده است. هم چنين طي 2 سال اخير بيش از كل سالهاي گذشته ضمانت نامه صادر شده است . منابع صفر درصدي رشدي بيش از 2 برابر داشته اند. ميزان پرداختي دستگاههاي خود پرداز  شعبه هميشه در استان رتبه ممتازي داشته است.

كامران جاسمي در پاسخ به اين سوال كه چه عواملي باعث موفقيت شعبه گرديده گفت: مجموعه اي از عوامل باعث مي شود تا يك شعبه در جايگاه برتر قرار گيرد، شناخت كامل از خدمات و محصولات بانك و ارائه شفاف آن به مشتريان ، احترام و صداقت داشتن با مشتريان از عوامل موفقيت اين شعبه مي باشد كه با وجود اين كه شعبه در يك شهرستان محروم واقع شده است اما اين مسئله باعث نشده است ما دست از تلاش برداريم برعكس هميشه تهديدها را به فرصت تبديل كرده ايم.

به گفته جاسمي شعبه تمام آيتم هاي موثر در گزارش ارزيابي عملكردهاي شش ماهه را رصد كرده و بر آنها تمركز نموده بود، از جذب منابع به خصوص منابع صفر درصدي گرفته تا كاهش مطالبات معوق، كاهش NPL، ريسك اعتباري، بانكداري الكترونيك، كاهش بهاي تمام شده پول، سنجش، نظارت ،مديريت و ديگر آيتم هاي موثر تا جايي كه در 2 سال اخير شعبه همواره در گروه سبز قرارگرفته است. نقاط ضعف شعبه را شناسايي كرده و در جهت رفع آن تلاش كرده و در شناسايي و تمركز بر فرصت هاي پيش رو اصرار داشته ايم.

رئيس شعبه ايوان غرب به همكاري ستاد و صف اشاره و تاكيد كرد: صف و ستاد به عنوان يك مجموعه، همواره يك هدف مشترك را دنبال مي كنند و يك مجموعه زماني به موفقيت مي رسد كه تمام اركان آن به وظايف خود به درستي آشنا و آن را به خوبي انجام دهند. دواير مديريت هميشه كمك حال شعبه بوده و آنان را در تحقق هدف ياري رسانده اند.از جهت ديگردر رويكرد جديد مديريت ايلام تمام كاركنان از رده خدماتي گرفته تا مسئول شعب و دواير مديريت فعاليت هاي روزانه خود را در پورتالي كه به همين مناسبت طراحي شده است ثبت مي كنند و اين فعاليت ها به صورت روزانه رصد و پايش مي شوندكه باعث مي شود همه همكاران نسبت به فعاليتهاي يكديگر اطلاع كافي داشته و از تجارب همديگر استفاده كنند.

جاسمي با تاكيد بر نقش مشتريان در ادامه حيات سازمان تصريح كرد: شناخت از نياز مشتريان و ارائه خدمات بانك به آنان همراه با مشاوره مالي قطعاَ در جذب مشتريان جديد بانك و منابع جديد موثر است. ما اعتقاد داريم مشتري كه وارد شعبه مي شود انتظار دارد كه در كمترين زمان و با بهترين شكل خدمات خود را دريافت كند و ما هم نهايت سعي خودمان را انجام داده ايم تا او با رضايت خاطر شعبه را ترك نمايد.

از طرف ديگر اگر ما بتوانيم فقط بخشي از منابع كوتاه مدت ديگر بانكها را كه در آنها فقط نرخ كوتاه مدت اعطا مي شود به سمت حساب ممتاز سوق بدهيم قطعاَ شاهد رشد چشمگير منابع خواهد بود. و اين امر مستلزم ارائه مشاوره مالي مناسب به مشتريان است. وي افزود: حجم تسهيلات تكليفي پرداختي شعبه بسيار زياد است ولي همكاران شعبه متقاضيان را با رفتار خوب و تسريع در امورشان به مشتريان ثابت شعبه تبديل  نموده و منابع آن ها را نزد خود نگه داشته اند.

رئيس شعبه ايوان غرب  از تلاش مجموعه همكاران شعبه جهت سرو سامان دادن به بحث مطالبات معوق اشاره و افزود:اولين قدم در وصول مطالبات هنگام اعطاي تسهيلات اتفاق مي افتد. در همان قدم اوليه بايد مشتري به طور دقيق شناسايي و اعتبار سنجي شود و تا حد ممكن شناسايي اموال صورت گيرد. وصول مطالبات يك كار مستمر و فرآيندي است و صرفاَ با يك تماس يا اخطار در طول چند ماه نتيجه دلخواه حاصل نمي شود. فعاليت همكاران در وصول مطالبات در فرم هايي كه به همين منظور طراحي شده است، ثبت و در هر بار تماس با مشتريان قول ها و وعده هاي آنان براي وصول مطالبات به آنان يادآوري مي شود تا بدهكار متوجه شود به طور مستمر كنترل مي شود.

ايشان با اشاره به اينكه آموزش و داشتن تحصيلات عاليه باعث مي شود تا همكاران  نگاه واقع بينانه اي نسبت به مسائل داشته و دنبال راهكار باشند تصريح كرد: خوشبختانه از مجموع  5  همكار شعبه 4 نفر داراي تحصيلات كارشناسي ارشد هستندكه باعث شده تا همكاران در بيشتر موارد تهديدها را به فرصت تبديل مي كنند.

وي در پايان ،علاقمندي به شغل و آموزش را باعث پيشرفت دركار و اهداف سازمان ذكر كردو گفت : اگر اين اصول رعايت شود آثار آن در آينده نمايان خواهد شد.

آخرین بروزرسانی 1397/10/9