تازه های اخبار تازه های اخبار

جوادیان در معارفه معاون جدید مدیریت استان ایلام عنوان کرد:

بانک مسکن یک برند است و باید به نسبت بزرگی بانک، از بازار سهم داشته باشیم

مراسم معارفه معاون مدیر شعب استان با حضور محمد حسین جوادیان – رئیس اداره کل امور مدیریتهای شعب استانها _ نقاب دوست – رئیس اداره کل بازرسی و صادقی معاون هماهنگی امور مدیریتها، مدیر شعب ستان ، روسای شعب ودوایر مدیریت برگزار شد.
مراسم معارفه معاون مدیر شعب استان با حضور محمد حسین جوادیان – رئیس اداره کل امور مدیریتهای شعب استانها _  نقاب دوست – رئیس اداره کل بازرسی و صادقی – معاون هماهنگی امور مدیریتها ، مدیر شعب استان ، روسای شعب و دوایر مدیریت برگزار شد.
در این مراسم که در محل ساختمان مدیریت بانک مسکن برگزار شد محمد حسین جوادیان در سخنانی تسلط بر امور بانکی ،رفتار اداری مناسب ،داشتن مهارت های ارتباطی و شایسته گزینی را از پارامترهای آقای جعفر قیصر زاده به عنوان معاون جدید مدیریت استان ایلام عنوان کرد.
وی با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی اربعین حسینی توسط کارکنان مدیریت استان ایلام و تقدیر از برگزار کنندگان ستاد اربعین حسینی اظهار داشت :کار بزرگی انجام شد، استان ایلام در ایام اربعین حسینی قلب تپنده ایران بود که به برکت این ایام بوده است.
وی اظهار امیدواری کرد در سالهای بعد با برنامه ریزی مناسب و مشارکت مرکز، برنامه کامل تر و جامع تری در خصوص بر پایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از زوار داشته باشیم.
ریس اداره امور مدیریت ها ی شعب استانها در ادامه سخنان خود استان ایلام رایک استان توانمند با تواناییهای فراوان ذکر کردو با بابیان اینکه سهم مدیریت  ازمنابع استان بسیار کم است اظهار داشت:مدیریت استان همکاران بسیار خوب و علاقه مند و بانشاطی دارد که باید با تلاش و کوشش بیشتر، سهم استان را به بالاتر از 10درصد برسانند.منتهی یک وقت گذاری و همدلی می خواهد تامنابع جمع آوری شود.
ایشان با تاکید بر اینکه مدیر عامل محترم بانک هم بر ارزیابی عملکردها تاکید دارند و هم بر اجرای دقیق برنامه ها، اظهار داشت:تجلی زحمات همه شما همکاران بایستی در ارزیابی عملکرد خود را نشان دهد،در حال حاضر رتبه استان در جایگاه خوبی نیست ولی امکان رسیدن به اهداف وجود دارد، باید بازنگری شود که استان در چه جاهایی ضعف دارد ودر چه جاهایی باید تلاش بیشتری انجام شود.خیلی مهم است حرفه ای عمل کنید، نقاط ضعف ریشه یابی شوندو ترتیب اولویت مسائل را بررسی کنید.
جوادیان با تاکید بر لزوم استفاده از ابزارهای تجهیز منابع مالی ،جذب منابع را برای بانک بسیار مهم دانست و تصریح کرد:از همین امروز باید برنامه ریزی شود وماه به ماه برای شعب هدف تعیین شود.شعب نیز بایدبرای 3 ماهه آخر سال خود سهم بندی کنند.
به هیچ وجه بدنبال افزایش نرخ سود ورقابت ناسالم باسایر بانک ها نخواهیم بود. رییس اداره امور مدیریت های  شعب با بیان این مطلب اظهار داشت:دربحث جذب منابع سه نکته است که باید مورد توجه دوستان قرار گیرد. اول اینکه به دنبال ابزارهای خودمان باشیم ، دوم فراگیری اعمال مدیریتی و سومین مسئله نیز افزایش سهم بانک از بازار استان است.
وی با بیان اینکه مهمترین ابزار امروز بانک مسکن بحث صندوق مسکن یکم می باشد تصریح کرد: باید دنبال ابزارهایی باشیم که برایمان تعیین کرده اند و از این ابزارها تا فرصت هست استفاده شود چون همه ابزارهاشامل زمان میشوند.شرایط صندوق مسکن یکم شرایط خیلی خوبی است که نیاز به تلاش وبازاریابی دارد تا بتوانیم از این امکان خوب استفاده کنیم .
ایشان با اظهار نارضایتی از جایگاه  استان ایلام دربین سایر مدیریتها در بحث صندوق مسکن یکم گفت:این حساب همان حساب صندوق مسکن است که همه ما باآن زندگی کرده ایم وبا تجربه وبا سابقه شده ایم که با تغییرات جدید معرفی شده و من معتقدم که اگر روسای شعب بخواهند، این حساب در استان ایلام به نحو احسنت رشد خواهد کرد.
جوادیان در ادامه سخنان خود فراگیری اعمال مدیریتی در جذب منابع را بسیار مهم ارزیابی نمود و تصریح کرد: زمان و تحقق اهداف توسط تمای شعب و مدیریتها برای بانک و مدیران عالی بانک اهمیت دارد که در این خصوص وضعیت استان نسبتا خوب است واز17شعبه استان ایلام  10شعبه تحقق اهداف داشته اند که نیاز است بقیه شعب جهت دستیابی به اهداف تعیین شده تلاش نمایند.
ایشان با تاکید بر اینکه شرایط وامکانات در تمامی استانها یکی است افزود: رشد منابع و تحقق اهداف در بعضی شعب مثبت ودر بعضی منفی است که اصلا قابل قبول نیست و همکاران می بایست با بازاریابی مناسب و دید حرفه ای نسبت به مسائل توجه نمایند.
موضوع سوم که رئیس اداره امور مدیریت های شعب استانها بر آن تاکید داشت بحث افزایش سهم بانک از بازار بود که در این خصوص اظهار داشت:بانک مسکن یک بانک مردمی است ،یک برند است که در میان مردم خیلی نفوذ کرده که باید به نسبت بزرگی بانک از بازار سهم داشته باشد.
وی افزود: افزایش سهم بانک از بازار در هر استان برای بانک بسیار مهم است وقطعا استانهایی که افزایش  سهم داشته اند مورد تشویق قرار گرفته  که البته در کنار افزایش سهم از بازار بحث کیفیت منابع و جذب منابع صفر درصدی نیز مهم است .
جوادیان – رئیس اداره امور مدیریت ها شعب استان ها در ادامه سخنان خود متوسط نرخ تسهیلات پرداختی دراستان را 8/21درصد و قیمت تمام شده پول را 4/21درصد دانست و ماحصل آن را زیان عنوان کرد.
وی گفت:یک سازمان وقتی میتواندبه تکالیف خود برسد که سود ده باشد و هر سازمان که زیان ده باشد منجر به شکست وفنا است ، پس باید خدمات کارمزد محور را توسعه دهیم،ضمانت نامه وصندوق آباد از ابزارهایی است که می توان در درجه بندی شعب -در آمار شعب و همه امورات مد نظر قرار گیرد.
مطالبات معوق از دیگر مباحثی بود که آقای جوادیان به آن پرداخت و گفت:مطالبات معوق منابع بلوکه شده بانک است و هر وقت که همکاران همت کرده اند و این مطالبات وصول شده است دست بانک جهت پرداخت تسهیلات باز بوده و هیچ گونه محدودیتی بابت پرداخت تسهیلات نداشته ایم .
وی ادامه داد:مطالبات معوق و مشکوک الوصول استان حتما پیگیری مستمری انجام شود به شکلی که به زیر 2درصد کاهش یابد وباید قیاسی باسایر مدیریت ها شود .  
جوادیان در بحث مسکن مهرنیز اظهار داشت:استان ایلام از همان ابتدا از استانهای پیشرو در مسکن مهر بوده منتهی از لحاظ تعداد فروش اقساطی 70 درصد کل مسکن مهر قسط بندی شده که امیدوارم 30 درصد مابقی نیز تعیین تکلیف شود . . 
وی در ادامه سخنان خود به دوره برگزار شده تحت عنوان 1+5 اشاره و اظهار داشت :  اعتقاد داریم که این دوره خیلی به ما کمک می کند هم در بحث جذب منابع ، هم در بحث مصارف ، بازاریابی ، مالی و اقتصادی و سوددهی و مهمتر از همه بحث منابع انسانی و مدیریت شعب .
ایشان در ادامه سخنان خود به نقش روسای شعب در تحقق اهداف پرداخت وبا بیان اینکه روسای شعب برای ما مهم هستند افزود: روسای شعب افرادی هستند که زحمت می کشند، رابط بین مشتری و همکاران هستند. اهداف ترسیم شده را محقق می کنند،مشتری را مدیریت می کنند ، بازاریابی می کنند و انرا ماندگار می کنند .
بهترین آموزش آموزش شاگرد استادی است. جوادیان با بیان این مطلب افزود:بایستی این توانمندی در رییس شعبه باشد که ایجاد انگیزه کند، علاقمندی ایجاد کند، همکاران شعبه را آموزش بدهد و همین آموزش هاست که ماندگار است .
وی وظیفه روسای شعب و همکاران شعبه را آراستگی شعبه ، مسلط بودن به اطلاعات روز ، مسلط به کار ، مسلط به روشهای بازاریای جدید،سرعت در پاسخگویی و لزوم رعایت اصول مشتری مداری ذکر کرد.
رئیس اداراه امور مدیریت های شعب استانها به بهینه سازی شعب اشاره و اظهار داشت:با برنامه ریزی جدید شعب بایستی بهینه سازی شوند و در پی این هستیم که شعب ناکارآمد جمع شوند ویا با شعب دیگر ادغام شوند که در این خصوص به دنبال این هستیم که حداقل های تعریف شوند بدین معنی که این حداقل ها برای شعب ، کمتر از 80 میلیارد نباشد و احتمالاً بعدا به 100 میلیارد و 150 میلیارد تغییر یابد و نهایتاً شعب ناکارآمد جمع آوری شوند .
وی در پایان با اظهار امیدواری به اینکه با مدیریت جدید استان، اهداف محقق و مدیریت به جایگاه اصلی خودبرسد اظهار داشت: و من از مدیر شعب می خواهم که یک باید در کنار اهداف بگذارید یعنی باید برسیم به اهداف . هم در ارزیابی عملکرد و هم در جذب منابع و سایر موارد .
نقاب دوست دومین سخنران این مراسم بود که در سخنانی به مدل 1+5 مدیر عامل اشاره و اظهار داشت : یکی از بحث های مورد نظر در مدلهای تعریف شده توسط مدیر عامل بانک بحث نظارت است.
وی افزود: نظارت مختص به اداره بازرسی نیست ، رئیس شعبه در بانک یعنی کل بانک و او هست که نماینده اداره بازرسی است ، و در واقع اولین نماینده ما در شعبه روسای شعب هستند که بر ابعاد نظارتی و کنترلی نظارت دارند.
رئیس اداره کل بازرسی افزود: خیلی مهم است که روسای شعب اهداف بازرسی را در ذیل نظارت ها و قوانین یاد بگیرند که اگر این قوانین و مقررات یا بحث های اعتبار سنجی و غیره را یاد نگیریم باعث خواهد شد که یکی از این تسهیلات، مار ا دچار مشکل کند.
نقاب دوست ادامه داد : همیشه ما خلاف نمی کنیم بلکه بعضی از مشتریان یا حتی کارمندان در کمین هستند تا از یک لحظه غفلت یا بی توجهی ما سوء استفاده کرده و باعث مسائلی  شوند که تبعات سنگینی برای همه خواهد داشت.
ایشان تاکید داشت: اشتباه جزء و طبیعت کار است ،اما هر چه در کارها دقت کنیم احتمال اشتباه و خطا کاهش می یابد .
وی افزود: این دقت ها و حساسیتها خیلی مهم است ، همکاران بازرسی وقتی به شعب مراجعه می کنند و ابلاغیه می نویسند و مجددا در بازرسی بعدی همان موارد را تکرار می کنند ، نیاز است که مسئولان شعبه آن موارد را کنترل و اشکالات را رفع تا محدوده اشتباهات کمتر و کمتر شود.
نسبت به مسائل شعبه حساس باشید ، رئیس اداره کل بازرسی با بیان این مطلب افزود: ناظر بر عملکرد همکارانتان باشید ، نسبت به اتفاقات و مسائل همکارانتان واکنش نشان دهیدکه همین حساسیتها و نظارت ها و هوشیاری شماست که باعث می شود شعبه ای سالم و کم اشتباه داشته باشید.
وی تاکید کرد : جوری کار کنید که اگر اشتباهی پیش آمد ، اداره بازرسی پشتیبان شما باشد،چرا که در بعضی از این تخلفات همکار ما واقعا متخلف نیست.
نقاب دوست – رئیس اداره کل بازرسی در ادامه به میزان اثرات نارضایتی افراد جامعه از یک سازمان اشاره و گفت : در گذشته هر فرد ناراضی به 9نفر نارضایتی خود را اعلام می گرد ولی امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی این میزان نارضایتی به 120 الی 150نفر افزایش یافته که بر عکس همین قضیه نیز در مورد رضایت از سازمان صدق می کند.
وی تصریح کرد: بخش از بازاریابی بر می گردد به مدیریت مشتریان و کسب رضایت آنان . وقتی رضایت مشتریان را بدست آوردیم انوقت بازاریابی صورت خواهد گرفت و این همان بازاریابی مویرگی است که مورد تاکید مدیر عامل بانک می باشد.
ایشان با بیان اینکه شما نیازمند بازاریابی جدید و مشتریان جدید هستید گفت: امروزه سازمانهای پیشرو به رضایتمندی مشتریان فکر نمی کنند بلکه بدنبال این هستند که چگونه این میزان رضایت مندی را افزایش دهند.
صادقی - معاون هماهنگی اداره کل امور مدیریتها ی شعب استانها- دیگر سخنران این مراسم نیز باتبریک و آرزوی توفیق برای نصرالهی و قیصرزاده اظهار داشت:عموماً در جامعه و بین مردم وقتی صحبت از بانک می شود همه ناخوادگاه نگاهشان،ذهنشان به سمت شعبه می رود و کمتر کسی به ستاد و مدیریت توجه می کند بنابراین جایگاه شعبه برای بانک خیلی مهم است .
وی افزود: شعبه محلی است که می تواند بازخوردهای لازم با مشتریان را داشته باشد ،جایی است که برنامه ها ، سیاستها ، راهبردها به اجرا در می آید واز طریق کسب نقطه نظرات مشتریان است که حوزه های مختلف عملکردی و خدماتی بانک تاثیر می پذیرند .
صادقی همه شعب بانک مسکن در اقصی نقاط کشور را برای بانک مهم دانست و تاکید کرد: بزرگی و کوچکی شعبه در واقع به نوع عملکرد آنها بر می گردد و بانک زمانی موفق خواهد شد که همه شعب اهداف را محقق کنند .
وی تاکیدنمود: اگر تحقق هدفی شکل می گیرد صرفا بخاطر عملکرد صحیح شعب است وقطعاً نوسانی که در عملکرد شعب وجود دارد در برآیند مدیریت تاثیر گذار می باشد .
وی با طرح این سوال که شعب را چه کسی راهبری می کند افزود:در واقع هدایت و رهبری شعب برعهده روسای شعب می باشد چرا که از مجموع 12568 نفر پرسنل بانک بالغ بر با 74 درصد یعنی 9310 نفر در شعب مشغول بکار هستند و سمت و سو دادن به عملکرد این همکاران بر عهده روسای شعب می باشد . 
معاون هماهنگ کننده امور مدیریتها ی شعب و استانها ویژگیها و شاخص های یک رئیس شعبه را چند عامل ذکر کرد: نخست اشرافیت کامل برضوابط و دستورالعمل های بانک ،تسلط بربخشنامه ها، بروز بودن اطلاعات ، اشرافیت برآمار شعب ،وضعیت منابع ، مطالبات ، سپرده ها و درصد تحقق اهداف.
دومین شاخص یک رییس شعبه را آگهی کامل از برنامه ها و راهبردها بانک و تغییر پذیری آنها دانست و گفت: تغییر رفتار در سایه تغییر نگرش هست بدین معنی که همکاران بایدخود راباشرایط جدید وفق دهند . 
توان راهبردی لازم روسای شعب جهت همسو و همسان سازی همکاران به جهت تحقق اهداف سومین شاخص مد نظر معاون هماهنگ کننده امور مد بود که لازمه آنرا شناخت رییس شعبه از پتانسل همکاران شعبه و زیر مجموعه خود دانست.
وی افزود: بابرنامه ریزی زمینه لازم برای استفاده از توان همه همکاران را فراهم سازید ، برنامه مشخص داشته باشید ،نسبت به اصلاح فرآبندها اقدام کنید و نقاط قوت و ضعف خود را آسیب شناسی کنید.
ایشان تاکید نمود: همیشه نقاط قوت ها را تقویت و ضعف را با هماهنگی مدیریت رفع کنید . 
نکته خیلی مهم دیگر در بانک خلاقیت و نوآوری هست. صادقی با بیان این مطلب تصریح کرد:. تمام فرآیندهای بانک بر اساس تلاش مدیران ، روسای شعب و همکاران است که قطعاً مدیریت باید زمینه های استفاده از تجربیات همکاران شعب را فراهم نماید و اگر شعبه ای در بعضی زمینه ها خوب عمل کرده است مدیریت باید نسبت به استفاده از روش های آن شعبه در سایر شعب اقدام نماید.
آموز شهای که همکاران طی خدمت خود فراگرفته اند خیلی مهم تر و کاربردی تر از آموزش هایی است که در دوره های آموزشی یاد گرفته اند. صادقی با بیان این مطلب بیان داشت :این آموزش ها مکمل سایر آموزش هاست و قطعا خیلی از همکاران می توانند آموزش های کسب شده در رابط با مسائل فنی و شغلی ، شرح وظایف ، ارتباط با مشتری ، ارتباط با رده های سازمانی ، گوش دادن موثر به مشتری و غیره را به دیگر همکاران منتقل نمایند.
وی توفیق شعب و مدیریتها را ناشی از شناسایی و معرفی نیروهای مستعد و توانمند ذکر کرد و اظهار داشت :زمانی توفیقات بانک بیشتر می شود که شعب و مدیریتها با کنترلهای لازم مسئولیتهایی را به افراد محول تا در آینده بتوان بدرستی از این افراد در جایگاه های مناسب استفاده نمود.
پوشش سازمانی ، توازن در عملکردها ، کنترل و نظارت ، رعایت بخشنامه ها وتکریم ارباب رجوع از دیگر موضوعاتی بود که صادقی به آنها اشاره کرد.
 صید محمد نصرالهی – مدیر شعب استان نیز در ابتدای این جلسه ضمن خوش آمد گوی در سخنانی آماری از وضعیت منابع و مصارف استان را ارائه و از رشد جذب منابع طی 20روزه دوران تصدی خود به عنوان مدیر شعب استان خبر داد و گفت: امیدوارم با همکاری آقای قیصر زاده – معاون جدید مدیریت – و سایر همکاران ضمن ایجاد محیطی با نشاط ، اهداف تعیین شده را محقق نماییم.
وی تلاش برای بازاریابی، برجسته سازی نقاط قوت و حذف نقاط ضعف ، تعیین اهداف در بازه های زمانی کوتاه مدت و هم چنین استمرار در وصول مطالبات را از مهمترین برنامه های خود تا پایان سال عنوان کرد.
هم چنین در این مراسم جعفر قیصر زاده – معاون جدید مدیریت با قدردانی از مدیران عالی بانک بخاطر اعتماد به وی اظهار داشت : با استفاده از تجربه خدمتی و بهره گیری از نظرات همکاران و معرفی و برجسته سازی خدمات بانک مسکن ، نهایت تلاش خود را جهت موفقیت مدیریت و بانک انجام خواهم داد.
وی مشتری مداری ، حسن اخلاق ، صداقت در گفتار، سرعت عمل ، پاسخگویی سریع و  ایجاد زیر ساختهای مناسب بازاریابی هوشمند را از عوامل تحقق اهداف بر شمرد .
گفتنی است در این مراسم از آقای علی احمد حقگو – برادر و فرزند شهید- با اهداء سکه ارسالی از سوی مدیر عامل بانک مسکن تقدیر شد. 
آخرین بروزرسانی 1395/3/4