تازه های اخبار تازه های اخبار

ایجاد سرعت عمل برای طرحها

بازاریابی و بازارسازی بدون شناسایی مشتریان هدف محقق نمی شود

ایجاد هماهنگی های لازم با کارکنان برای طرحهای بانک

به منظور ایجاد وحدت رویه و هماهنگی های لازم مابین اعضای کمیته های بازاریابی در بخش های منابع، مصارف، وصول مطالبات و سایر موارد، نشستی با حضور رابطین بازاریابان شعب در محل مدیریت برگزار شد.

در این نشست سلمان داشاد مدیر شعب استان زنجان ضمن تبیین مجدد دستورالعمل کمیته بازاریابی گفت :  اولین قدم و مهمترین موضوع در مبحث بازاریابی، شناسایی و شناخت مشتریان بازار هدف می باشد که این امر بایستی در بین تمامی کارکنان نهادینه گردد.

ایشان در ادامه این مبحث افزود : نقش اصلی رابطین بازاریابی در این میان با شرایط و محصولات فعلی بانک  بسیار مهم و حایز اهمیت بوده و با تجزیه و تحلیل نقاط قوت و یا آسیب های موجود کمک شایانی ایفا خواهند نمود.

مدیر شعب استان ضمن تاکید بر توجه ویژه به نیروی انسانی اظهار داشت : نقطه نظرات، انتقادها و راهکارهای همکاران ، نقش بسزایی در آنالیز برنامه ها و طرحهای بانک خواهند داشت.

سیداکبر سید هاشمی معاون مدیر استان در ادامه گفت : یکی از مهمترین بخش های یک کسب وکار، بازاریابی است و موفقیت در آن می تواند تمامی جنبه های مختلف یک فعالیت را تحت تاثیر قرار داده و  به درآمد زایی بیشتر کمک کند. بنابراین به احترام 5 تن آل عبا علیهم السلام، پنج مولفه و مفهوم مهم بخشهای کسب و کار بشرح ذیل تبیین می شود :

1- بازاریابی خدمات، فعالیتی مدیریتی است و اهمیت روزافزون بخش خدمات، اقتصاد هزاره جدید را تحت سلطه خود قرار داده و در این حوزه استان زنجان36.6% اشتغالزایی در بخش خدمات به خود اختصاص داده است.

2- تبیین و معرفی برندِ بانک مسکن نوعی بازاریابی و بازارسازی است و بدون بازاریابی و معرفی برند، مخاطب از نوع محصول شناختی نخواهد داشت و برای ترویج یک محصول و شانس عرضه خدمات باید مدام به این کار پرداخت.

3- روابط در بازاریابی خدمات یک عامل کلیدی است. زیرا بخش بزرگی از تصمیم مشتریان به میزان اعتماد به ارایه دهنده خدمات و ایجاد رابطه طولانی‌مدت بستگی دارد.

4- حفظ و وفادارسازی مشتری حتی از جذب مشتری جدید نیز مهم‌تر است. زیرا جلب رضایت مشتریان در نهایت منجر به حفظ مشتری بیشتری خواهد شد.

5- عصر جدید بازاریابی، یعنی عصر بازاریابی حسی که مبتنی بر ارایه ی یک تجریه ی افسانه ای مرتبط با برند برای مشتری هدف است. در حال حاضر اغلب مشتریان، بر اساس احساس، عمل می کنند نه با فاکتورهای محاسبات عقلانی، و این امر در بانک مسکن نیز صادق است.

در این نشست پیشنهادات، انتقادات، راهکارها و مشکلات موجود از سوی رابطین مطرح و پاسخهای مناسب توسط مدیر شعب به ایشان ارایه گردید.

آخرین بروزرسانی 1398/3/30